Home » Bryllup

Festlige indslag til bryllup

Festlige indslag til bryllupTil enhver festlige samling og specielt til et bryllup, vil mange gæster gerne lave et sjovt og underholdende indslag.

Traditionel set er bryllupstalen blevet brugt som et indslag, men nogle gange kan dette trække i langdrag og faktisk nedtone feststemningen, særligt hvis der er for mange taler. Taler fra de vigtigste personer skal der være, og det er vigtigt, at underholdningen til et bryllup bliver sjovt og bevarer den romantiske stemning.

Andre gæster vil gerne have en anden form for underholdning, som stadig er personligt for brudeparret. Her findes der mange sjove kysseritualer, som kan falde naturligt ind under festen. Du kan også som gæst finde underholdning i form af små rollespil, practical jokes, fællessange, konkurrencer og billed-show.
Mange vælger at hyre en entertainer til at forestå et festligt indslag til en bryllups fest. dette er oplagt, hvis man selv er meget nervøs og har brug for at lave et sjovt indslag på en god måde. Find mange forskellige muligheder for underholdende indslag til et bryllup her. Book underholdning online

Det kan tit være svært lige at få ideen til den perfekte underholdning til brylluppet, og i denne artikel har jeg forsøgt at samle nogle forskellige utraditionelle, og gode ideer til dig som skal underholde til et bryllup.

Skab et minde fra festen

En sjov og dejlig underholdning kan for eksempel være at lave et indslag, som giver brudeparret minder fra den store dag. Her får du nogle eksempler på underholdning, der skaber minder.

Et maleri

Først på aftenen præsenterer du et stort lærred, som er opsat på et staffeli. Husk male og tegnegrej. Stil det hele op på et afdækket stykke plastik for eksempel uden for festlokalet, så du undgår maling i lokalet. Selve ideen bag er, at gæsterne i løbet af festen skal gå ud til maleriet og tegne eller skrive en hilsen til brudeparret på lærredet. Resultatet er ofte meget flot og minde rigt, og noget brudeparret kan finde et perfekt sted derhjemme efter festen.

En alternativ gæstebog kasse

Du kan også lave en minde kasse, som egentlig vil fungere som en gæstebog for brudeparret. Lav nogle små hjerte sedler og del ud til gæsterne under middagen sammen med skrivegrej. På sedlerne

kan gæsterne skrive hilsener og dejlige ord fra festen. Hjerterne kommes i en kasse, og her i kan du også komme lidt bordpynt, sange og taler i, så kassen rummer de fleste minder fra bryllupsdagen. Kassen skal forsegles sidst på aftenen.

Traditionen tro er den første bryllupsdag speciel, og mange brudepar spiser denne dag toppen af deres bryllupskage, som har været frosset ned. På samme tid må brudeparret så åbne kassen, læse gæstehilsenerne og nyde de dejlige minder.

Auktion på CD fra polterabend.

Det er en god ide at kombinere underholdningen fra polterabend med bryllupsfesten. Har i til polterabend fået lavet en bryllups cd, hvor bruden har sunget en sang eller tre, kan du til bryllups festen lave en auktion over denne cd. Man kan få lavet flere kopier og lave en form for indsamling ved salg af cd’erne, hvor beløbet der er indsamlet, går til for eksempel bryllupsrejsen, en god middag på 1 års bryllups dagen eller andet.

som en del af gaven til brudeparret kan man med et festlig indslag kombinere en tale med en oplevelsesgave, som man ved brudeparret vil sætte stor pris. Oplevelsesgaven kan indløses når brudeparret ønsker det, og her finder man mange spændende, og udfordrende oplevelser. giv dem en gave fra DuGlemmerDetAldrig.dk

Quizzer

En anden form for god underholdning til et bryllup er at lave en quiz. Her er temaet bygget op omkring brudeparret, hvor godt de kender hinanden. Brudeparret skal sidde med ryggen til hinanden og gætte den andens svar på et givent spørgsmål. Et eksempel til gommen kunne være ”foretrækker bruden sin Bh med eller uden bøjle” ” hvilken yndlings farve har bruden” og så fremdeles. Et spørgsmål til bruden om sin gom kunne være ” foretrækker din mand Brøndby eller FCM i fodbold” osv. Parret skiftes til at få et spørgsmål.

En anden variant af quizzer til bryllupsfesten kommer igen an på , hvor godt kende brudeparret kender hinanden. I denne quiz får brudeparret 3 valgmuligheder på spørgsmålene, og begge parter skal således vise med et svarkort, om de vælger a, b, eller c. Skal du lave denne quiz, kræver det, at du kender parret rigtig godt, så du ved, hvad de rigtige svar er.

En farvel sang fra børnene

Når brudeparret skal holde den store fest, får børnene tit lov til at være med til en del af festen. Hen på aftenen bliver de så hentet af en barnepige, som får dem puttet. Et dejligt indslag fra børnene kan være en sang, som kommer fra dem, lige inden de bliver hentet. Sangen kan formes som en børnefigur for eksempel en bamse, og melodien bør være en kendt børnemelodi.

Når tiden er inde, tager du et barn på armen, alt efter hvor små de er, og går rundt og lader børnene dele sangene ude. Dette kunne være en farvel sang inden de små skal hjem og putte. Det er en dejlig afslutning på en god dag både for forældrene og for børnene selv. Det gør det knap så svært at skulle forlade festen, når man har fået sagt farvel.

Ønskeballoner

En anden sød ide til underholdning til bryllups festen er ønskeballoner. Alle gæsterne får udleveret et lille stykke papir, hvor på de skal skrive for eksempel et ord eller en oplevelse, som de ønsker for brudeparret. Sedlerne kommes ind i hver sin ballon, som til et bryllup skal være hjerte formet. Ballonerne fyldes med helium, og når alle har en ballon, kan de sendes af sted.

Afsendingen af ballonerne kan foregå i samlet flok uden for festlokaler. Her kan man stille brudeparret i midten og danne en krans af levende lys rundt om dem. Herefter træder hver gæst ind i cirklen og sender sin ballon af sted. Dette er en utrolig smuk og romantisk underholdning der passer godt til en bryllupsfest. Book Bryllupskørsel her

Leave a comment!

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.